Kako reči NE in vseeno uspeti v nameri?

Izjemno uspešen in svetovno priznan investitor Warren Buffet je že dolgo nazaj rekel:

« Razlika med dobrimi in vrhunskimi je, da vrhunski ljudje pogosteje rečejo NE.«

Sposobnost reči NE, in to tako, da ne podremo čustvenega odnosa s sogovornikom, je veščina vredna naše pozornosti, redne vaje in uporabe.

Vsak od nas se pogosto v življenju sreča s situacijami, ko se mora odločiti. Najboljše to tiste situacije, ko je popolnoma jasno, da je naš odgovor DA. Z veseljem ga izrečemo in s tem odgovorom našo dinamiko prevesimo v novo fazo pozitivnega odnosa s sogovornikom. Kaj pa, če moramo reči NE?

Pri NE večina nas dela resne napake. V odvisnosti od našega mentalnega stanja ter vloge, ki jo zasedamo v odnosu na sogovornika, običajno pademo v enega od treh napačnih scenarijev.

V scenariju IZOGIBANJA se ne izrečemo jasno in glasno, temveč sogovorniku pošljemo mešane, včasih nerazumljive, dvomljive signale o našem stališču. Mogoče, verjetno, možno, v največji možni meri – to so tipični odgovori, ko nismo našli načina za NE, in smo naš končen odgovor odločili. To redno pripelje do nesporazumov, zamud in zmanjšanja stopnje zaupanja med sogovornikoma.

Scenarij UGAJANJA pripelje do odgovora DA tudi takrat, ko toni v našem interesu. Z željo po prilagajanju v smeri reševanja nas in sodelavcev pristanemo na določene zahteve, za katere v naprej vemo, da niso v našem interesu ter interesu naše skupnosti. V takšnih scenarijih v resnici začnemo prepričevati in zavajati sami sebe in na tak način opravičiti naše ugajanje. Tudi tukaj dolgoročno ne gradimo zdravega odnosa z našim sogovornikom.

Scenarij NAPADANJA uporabimo takrat, ko imamo občutek, da smo formalno ali moralno močnejši od našega sogovornika. Običajno naš napad ne govori toliko o vsebini pogovora kot o degradaciji samega sogovornika in zmanjševanju njegove moči. In končni rezultat je degradacija zaupanja ter rušenje konstruktivnega odnosa za bodoče sodelovanje.

Na Leader in Flow se v praksi ukvarjamo s konceptom Pozitivnega NE, načinom komunikacije zavračanja, ki pa ne podira medčloveških odnosov. Še več – ustvarja pogoje za skupno ustvarjanje boljših rešitev ter gradnjo dolgoročnega zaupanja.

Kaj pa ti, boš izboljšal svoje NE?