Kako upravljati z zaupanjem?

Vsi vemo, da je zaupanje eno od najpomembnejših čustev našega socialnega življenja. A lahko sistematično gradimo sebe kot zaupanja vredno osebo? Prepričani smo, da lahko.

Mi nekomu zaupamo (ali pa ne), drugi zaupajo nam (ali pa ne). Iz česa pa je zaupanje pravzaprav sestavljeno? David H. Maister je skoz leta raziskav prišel do zaključka, da se ljudje pri oceni zaupanja do nas neprestano sprašujejo o štirih segmentih našega vedenja:

📣Verodostojnost (Besede)

  • Ali oseba ve, o čem govori?
  • Je dovolj strokovna za temo pogovora?
  • Ali je zaupanja vreden vir informacij?

🛠Zanesljivost (Dejanja)

  • Ali dejansko naredi tisto, kar je prej z besedami obljubil?
  • Ali to izvaja dovolj kvalitetno in v obljubljenih rokih?

💚Empatija (Čustva)

  • Na kakšen način komunicira z mano?
  • A upošteva moja čustva? Se ozira na moje potrebe?

🌍Osebna usmeritev (Motiv)

  • Zakaj on sploh to dela?
  • A misli samo nase?
  • A misli tudi name?
  • A mu je mar tudi za našo družino, ekipo, podjetje, družbo?

Na vsakem segmentu posebej se lahko izboljšamo, največjo teži pri vsem pa imajo motivi našega vedenja. Ljudje izjemno cenijo, če pri svojih aktivnostih upoštevamo tudi njihove interese ter to izkazujemo skozi besede, dejanja in čustva pri komunikaciji. Zaupanje je rdeča nit programa Leader in Flow, kjer udeleženci sistematično gradijo svoje zaupanje z osebami, ki so jim v osebnem in poslovnem življenju najbolj pomembne.

Na katerem od teh segmentov lahko TI izboljšaš zaupanje do tebe?